4 hela månader tillsammans! hjärta

innan jag fick zansa på foder så var jag medryttare på en fjording vid namn chaprillo och hade varit det i ca  3år.
 
<3


nu tänkte jag ta och berätta om resan tillsammans med zansa.

den 22 februari 2011 skickade jag iväg ett mail till malin johansson, och frågade om hon hade någon häst som skulle ut på foder. hon berättde lite om några hästar men jag blev dock inte så intresserad  av någon.. (ingen  av dessa var hennes egen) tiden gick och jag var fortfarande ute efter en häst.. den  8 mars fick jag ett mail av johanna landgren och hon frågade om jag ville komma och hälsa på henne och Zansa nån dag. just då var jag i örebro hos pappa så vi bestämde att jag skulle komma på söndagen den 13e. och så blev det. jag var jätte nervös, men det gick över efter ett tag. jag fick rida och vi små pratade en del. johanna berättade hur zansa betedde sig vid uteritt osv, vi red ut en sväng tillsammans och jag var helt såld i hästen!! jag skulle bara ha henne. den första mars skrev jag på fodervärds kontraktet så nu var det bara att fixa en stallplats någonstans.. jag letade och letade, men hittade ingen där jag trivdes riktigt.. så jag bestämde mig att vi står kvar hos malin tills vi hittar en annan plats. och det ångrar jag inte att jag gjorde! gud så mycket hjälp jag fick av personer i stallet som stöttade mig i många svåra och tunga beslut. zansa var inte riktigt som jag trodde från början.. hon var stressad och för svårhanterad för mig. men jag gav mig inte. jag skulle ha henne. det bara var så. vi gick vidare med målet om att allt skulle gå vägen.  och så sant som det låter så är hon fortfarande min! ♥

den 15 maj fick jag bekräftat från maria (hon som har chaprillo) att jag hade en stallplats hos henne om jag vill ha den. just då kände jag att det var den enda lösningen till att jag och zansa skulle klicka riktigt.  två och en halv vecka senare stod vi uppstallade i häggenås. efter den första kvällen visste jag att det här skulle gå så bra. hon blev en helt annan häst. just så som jag vill att hon är! vi har hunnit med en massa saker tillsammans. vi har fått starka band till varandra och jag kan inte leva utan henne.  
igår firade vi 4 månader. ♥



en bild som johanna tog i smyg från första ridturen den 13mars. ♥

Kommentarer♥
Postat av: Vickan

åh, vilken resa dt måste ha varit! shit, först ha en häst i tre år som man verkligen älskar, sedan byta och sedan att det klickar med den nya. aaw, pusss påre tessan! <3

2011-08-02 @ 15:14:00
URL: http://wevew.blogg.se/
Postat av: Lisa

Zansa hade inte kunnat kommit till någon bättre! :D

Hon verkar trivas väldigt bra med dig ;)

2011-08-02 @ 16:48:33
URL: http://aaasil.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller med Lisa ovanför!

Och tom jag märker ju skillnaden, att hon har blivit myycke lugnare sen hon flyttade! :D

2011-08-03 @ 23:55:26
URL: http://ponnysesamestreet.blogg.se/

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0