det här blir min rubrik.

bestämde mig igår kväll för att åka till kallsta tidigt imorse, och se blev det.
jag kände att jag ville rida Hrund igen. hon är en islandshäst född 1997, pigg, glad och framåt. hennes namn påminner om hur hon ser ut i storleken, hon är en tjock liten dam ;)

vi red på ängen, hon har lite svårt för tölten så det var mest den jag la ner energi på att få fram.
hon har inte mycket till kondition och har precis blivit betäckt så man kan inte jobba så hårt med henne.
men jag är super nöjd över hennes insats idag, det är super kul att få rida en islänning igen eftersom den första häst jag hade var just en sån.

borghild, jag älskar dig så!



om ni undrar varför jag aldrig skriver om vad jag gör med zansa nu för tiden så är det för att jag inte har ridit henne sen innan jag for till pappa.. tror jag har gått in i en svacka för att återhämta mig och få nya krafter till saker åh ting..  sen när jag kom hem var hon helt plötsligt brunstig och hon är långt ifrån glad..
hoppas det blir bättre snart och att jag kommer igång med henne igen! min lilla pärla.



nu åker vi iväg till mammas jobbarkompis stuga över natten, ska bli härligt att komma bort lite..

vi hörs i morgon! (:

Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0