dunderklumpen.. (':

när jag kom hem från kallsta for jag till stallet där zansa står. jag tänkte faktiskt ta mig en tur på henne, men när jag kom fram så stod hon och åt hö. så jag tog ut chaprillo istället.. :')

när jag slutade rida på chaprillo den 18 februari 2011 så tog jag mig en funderare på vad vi hade lärt oss tillsammans under näst intill tre år. jag kunde skriva långa listor på detaljer som vi hade förbättrat. det var så himla kul att se resultat. även fast man inte var så glad under en lång tid efteråt.. menmen det är en annan historia.

iallafall, från början vågade jag nästan inte rida honom själv i skogen, han kunde iprincip tvärnita i trav eller galopp och sen tvärsvänga in i skogen.. det var skit läskigt när man inte var så rutinerad. men efter ett tag så försvann det när han insåg att han inte kunde vinna över mig. vi skapade ett band där jag var ledaren och allt gick så himla bra och fort fram. från början tog han nästan inte galoppskänkeln, hade inte mycket till muskler eller kondition och gick med huvudet i vädret. ni kanske kan gissa vad vi fick till? det är helt otroligt! en riktigt fin dressyrfjording stod i stallet där borta. är så stolt! ♥

idag när jag skulle ta ut honom själv i skogen var det som när jag red honom själv första gången. han var helt galen..
när man går åt det håll som vi gick idag så kommer man fram till två stigar, man kan antingen ta höger eller vänster. vi tog vänster. han var jätte seg, inte alls van att rida honom nu när man ridit zansa och hrund så mycket.
efter ett tag skulle vi trava, och han tvärvägrade verkligen. han började backa, ville inte alls gå framåt. inget jag gjorde hjälpte. vi gjorde en halt och tog sedan några steg fram, det gick bra så vi vände hem för att hämta ett spö. det hjälpte ju verkligen inte heller. han var helt knäpp.. ville inte trava, han ville gå alla andra vägar som vi inte skulle gå. det var så längesen jag var med om det med honom så jag frågade mig själv ett antal gånger om det verkligen var han jag satt på.. han vann ju inte över mig, var bara enormt tjurig och backade in i träd som nån annan pansarvagn..
han behöver verkligen en bestämd ryttare som rider honon nu, det har varit för mycket barn sittande på honom så han har gjort precis som han har velat.  (jag kan gärna rida honom ;)

slänger in några gamla bilder på trollet (':





du vet att jag älskar dig precis som du är!


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0