hrund i ett nötskal.

idag fastnade jag en stund i kallsta efter ridturen.. ;)

idag tog jag och Hrund "bengt Rådman" rundan, den är ganska kort och det tog ca 30min att skritta den.
min tanke var att hon skulle få springa av sig lite men istället tränade vi på igångsättning&halt men hjälp av säte och skänklar. det tog ett tag innan hon fattade riktigt, men sen på slutet flöt det på som bara den :)

i slutet av själva ritten så ska man ta sig upp för en ganska lång uppförsbacke, det är typ en äng..
där brukar vi alltid släppa hästarna i galopp och hoppas på att dom inte har sprungit ihjäl sig när man väl kommit upp.. men idag blev det annat. vi skrittade heela vägen upp och det tyckte damen var jobbigare än att ta hela backen i galopp.. haha söötan.. ♥






den här backen tycker hon att vi ska galoppera uppför. men det blev istället i skritt på långa tyglar utan stigbyglar. duktig hest!



sen tyckte hon det var ganska skönt att få vara inne en stund :')



efter ridturen så gick jag in till petra och loi (ägarna). jag hade ju med mig blåbärspaj som jag skulle bjuda på, så det blev lite fika och en pratstund.

fick även med mig två täcken hem som hennes islandshästar inte kunde ha, men som min tant kan ha :)
haha, har man tur ibland eller.. (:

Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0