mina pållar.

tänkte ta och berätta om hästarna som står i stallet.

i stallet där jag har zansa uppställd finns det två hästar till. det är chaprillo och kalle.



chaprillo (t v) är en fjording född 2001, han är en väldigt härlig ridhäst som jag personligen känner utan och innan.  har nämligen ridit han i ca 3år..  han kan i vissa perioder vara väldigt bongstyrig och tjurig, och gillar inte riktigt att gå på barn lektioner.. han älskar att springa av sig i skogen och att mysa är bland det bästa han vet. han har sån stor personlighet så det lyser om honom, min lilla gubbe! ♥


kalle (t h) är en nordsvensk fd travare född 2000.  pigg och glad. väldigt personlig då det inte är så många som klarar av att rida honom. han älskar att hoppa och framför allt race`a i skogen med sällskap av chaprillo.  jag själv har ridit honom nån enstaka gång bland annat för min ridinstruktör lotta zahr.. han har nu varit utlånad på foder en längre tid och kom tillbaka hit för ca 2 veckor sedan. får väl passa på att ta någon ridtur på honom också snart! :)


och till det stora hela ska jag berätta om zansa! :)


vid första ridturen på henne så skenade hon med mig på vägen..
zansa är en angloarab född 1990, men väldigt pigg för sin ålder. hon älskar att jobba så som på banan och i skogen..  hon är högt utbildad och har en stor personlighet. tycker väldigt mycket om att bli kliad på rumpan.
det är tänkt att hon ska lära mig massor under den här tiden, och vi är påväg framåt! ♥


sen så finns det ju även en till häst som jag rider,


hon är ett islandssto vid namn Hrund, född 1997. pigg och framåt. har svårt för tölten och tar gärna pass istället. men med ju mer tränig ju bättre blir det. för tillfället står hon betäckt och ska inte ridas för hårt så hon blir ansträngd. jag ska försöka hålla igång henne så mycket som möjligt och i februari någon gång ska hon ställas av inför fölningen. det ska bli jääättekul att hon ska bli mamma.. ;)

är det något du undrar, så är det bara att fråga! (:


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0