du är otrolig lilla gumman!

om jag säger: en 10årig flicka rider en stor fjording, vad får ni för tanke då?

när jag tänker efter så vet jag hur många gånger du har kämpat, vad du fått stått ut med. hur otroligt mycket du har fått lära dig! att först börja på en liten shettis, inte vilken som helst- ingemar. det säger ju allt. ni passade såå bra ihop, det var verkligen ni. jag kommer så väl ihåg när du red ut med mig första gången, du var väldigt oövertalig och jag fick kämpa lite för att locka med dig ut i skogen den där dagen, det var vinter och det bara lyste upp av all snö som låg på marken. tillslut gick du med på en uteritt, det är något som vi båda sent kommer glömma. när du och jag, tävlade sida vid sida i galopp. längs med den långa grusvägen. du på ingemar & jag på chaprillo. (det gick inte så fort för oss). det är något som du talar om fortfarande.

sommaren därpå sprakade du iväg. du blev allt längre och längre, och snabb som blixten var du för lång för lilla ingemar. du hade ett litet uppehåll från daglig ridning och red bara ridlektion en gång i veckan på chaprillo.
i oktober samma år tog du hem en liten blandis ponny vid namn nikita (hannas förra), som du skulle rida. hon var outbildad men riden, var lätt i baken och gjorde vad hon ville. du hade det inte alltid så lätt med den lilla. men du kämpade på så gott du kunde. det tog inte många dagar innan du tog beslutet att inte rida henne. du hade ett till uppehåll. om jag inte minns helt fel så var du med på ett ridläger (stallägaren ordnade), där du red mojje. här öppnade du ögonen för denna häst. det var många som var på din sida, och vi ville verkligen att du skulle komma tillbaka i ridningen igen. vilket du gjorde. du och mojje var så otroligt fina ihop. jag och zansa & du och mojje. men sen så hände något och du slutade rida honom.. du hade lite funderingar ett tag och sedan började du rida chaprillo lite mer.

det är så kul att se er tillsammans, även fast man blir lite avundsjuk. jag själv vet att det är otroligt jobbigt att rida chaprillo ibland, då han ofta har egna åsikter och egen vilja. många vet att du kommer klara det här, det är bara att fortsätta kämpa tjejen! jag hjälper dig gärna och kommer med tips och råd om du behöver mig. finns här! vi båda älskar honom!♥


jag på chaprillo & nora på ingemar.

Kommentarer♥
Postat av: Nora

Tack gu vad fint

2011-12-02 @ 19:14:54
Postat av: Maria

Chaprillo är visserligen en kraftig häst, men kalla honom inte klumpig. Han är min häst och ingen annans, jag har äntligen börjat kunna rida igen och kommer att göra mycket trevligt tillsammans med Chaprillo nästa år. När ni blir äldre kanske ni förstår allt jag gjort och ställt upp för er, men ofta blir det så fel. Nu skall jag satsa på mitt eget hästliv i första hand.

2011-12-03 @ 20:31:05
Postat av: mamma

Ja så sant så. Du levde verkligen för Chaprillo! Ni hade mycket roligt tillsammans, många utflykter och glädjespratt, Synd bara att inte det höll utan du måste vidare. Allt kunde ha varit annorlunda om du hade spelat dina kort "bättre".

2011-12-08 @ 05:41:20
Postat av: Nora

Ja du är så snäll du maria

2011-12-11 @ 17:07:43

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0