tränings tävling

vilken natt det har varit, dagmar har gjort kusliga ljud ifrån sig utanför mitt fönster.. jag trodde aldrig att vi skulle komma iväg idag faktiskt. men det gjorde vi! :)

jag startade i klasserna 60 & 80cm. framridningen gick riktigt bra, det var lite isigt så zansa var väldigt på tårna men annars blev hon mjuk och fin! (hon är väldigt rädd för att halka till osv..) när vi kom in på banan för 60cm så var energin i båda två nästintill på topp, vi skulle verkligen fixa den här dagen, komma hem med två rosetter & njuta av felfria rundor..
det var iallafall min önskan.

60cm - en avramling,(mitt fel) en ganska så rejäl också... landade på huvet, skärmen på hjälmen trycktes in i näsan och så stod jag en stund. utan en tanke på vad som händer så ser jag bara svarta skuggor springa fram till mig, mumla en massa ord och ta mig under armarna till läktaren ifrån min häst.. det gick bra, jag putsade av mig en massa grus och under tiden var det en annan tjej inne på banan. jag skulle ju självklart upp och hoppa igen! :D denna gång en mycket bättre ritt, vi fick in några riktigt bra språng! :) felfri runda, men eftersom det var "omhoppning" så blev det ingen rosett för den.

hålla värmen på ridplan mellan klasserna- hon kändes så himla fin, samlade verkligen ihop sig i galoppen och det var så underbart! jag var ännu mer taggad inför 80cm.

80cm- framhoppning- avramling. dock inte lika allvarligt denna gång, men ändå en avramling. (mitt fel) direkt efter detta så var tiden slut och alla som inte skulle in på banan för att hoppa skulle gå ut (går ut från banan direkt efter en avramling, och jag får inte hoppa om) en tjej innan mig och sen är det min tur, 1, 2, 3 & 4 hindret går klockrent. 5 var lite läskigt så en vägring, lika så 6 & 8.

vägringarna var mitt fel, på ett kom vi väldigt fel, det var en snäv sväng innan så hon skulle byta galopp alldeles innan hindret.. jag hade inte riktigt energin på topp så jag bromsade henne väldigt mycket med tanken och sitsen..

men om det gick såhär illa idag, då kan det ju bara gå bättre nästa gång? :D

jag är iallafall nöjd med dagen.. även fast det var DAGMAR som förstörde den...


Kommentarer♥
Postat av: Lisa

bara ta nya tag nästa gång :)

2011-12-27 @ 09:16:17
URL: http://aaasil.blogg.se/
Postat av: Johanna

oj! Tur att du inte skadade dig...

2011-12-27 @ 11:27:16
URL: http://vintertass.blogspot.com

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0