flizan

lite info om min hund, som det ibland skrivs om här på bloggen.

hon är en 4årig blandis med enormt mycket energi och arbetsvilja. hon älskar skogspromenader med sin vän alfons, att ligga och mysa i mattes famn är också en favorit. varje tisdag går vi på en "hundträff" där vi träffar andra människor och deras hundar och tränar lite vardagslydnad.

vill ni se några saker som lill flizan kan? kika neråt ;)




sitt.


lägg. (säger lägg istället för ligg, då sitt och ligg låter väldigt lika).


stå.


kommandot "bättre", här är det enormt mycket rumparbete som krävs. "bättre" använder jag när jag vill att hon ska sitta intill mitt vänstra ben, så som hon gör på bilden.


"är du trött?", då lägger hon sig ner med huvudet mellan sina framben.


"död", då ligger hon på sidan alldeles blixt stilla.


"fot", då går hon vid mitt vänstra ben, tätt intill och kollar mig i ögonen.


"sitt fint". bilden visar ganska tydligt vad hon gör ;)


"rulla", då lägger hon sig på marken och rullar runt ett varv.


"snurra", då står hon upp, går sedan runt i en cirkel. dvs snurrar.


sen kan hon även "dansa", bilden är skapligt suddig men ni får nöjja er med den.
hon står iallafall på bakbenen och dansar, jag har min hand i luften och visar var hon ska gå.

sen tränar vi även mycket inkallning, vanlig inkallning då vi är själv och mycket med störning. positionsträning, kommando utan ljud, dvs använder mitt kroppsspråk till att utföra olika övningar. vi tränar inte bara, vi har även enormt kul tillsammans! det är bara roligt att se ett sådant framsteg som vi har gjort.. 



Kommentarer♥
Postat av: ina

kolla gärna in bloggen och släng in en kommentar! :)

2011-11-26 @ 19:37:52
URL: http://elitpony.blogg.se/
Postat av: Emma R

Åhhh lilla Flizan! Hon e grym, och ni passar så fint ihop! <3

2011-11-27 @ 00:11:53
URL: http://emmarasmusson.blogspot.com
Postat av: mamma

Vad duktiga ni är!!!

2011-11-27 @ 09:32:35

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0