gårdagen i text.

igår fick tre damer komma ut och jobba, zansa tog jag i rundkorallen. jobbade henne i skritt och trav, även lite längning i traven, vilket gick superbra! 
hrund fick på sig en massa reflexer och sen tog vi en promenad i skritt, inget avancerat. flizan (min hund) fick även hon komma ut och jobba hjärnan igår. på hundträffen hade vi väldans trevligt ;) 
vi värmde upp på parkeringen, med följsamhet och vid tillfälle en hel del sitt/lägg. (säger lägg istället för ligg, då sitt och ligg kan låta väldigt lika.) sedan körde vi "följa john", vilket gick ut på att vi gick på ett led, den som var först skulle komma på nåt som alla skulle göra. tex, sitt. alla i ledet satte sina hundar, sen gick den personen som var john och ställde sig längst bak, sen skulle nästa person komma på en annan grej osv osv.. sen spelade vi bowling med hundarna. det jag tyckte var roligast var när flizan verkligen förvånade mig. på slutet hade johanna ställt upp en stor banankartong med en massa tidningspapper i, en efter en fick gå fram dit med sin hund, satte den ca en meter där ifrån, gömde en godis i tidningspappret, sa sedan ett kommando till hunden, tex "sök", då skulle de hitta godisen i lådan... jag trodde aldrig att flizan skulle fatta det, men det gjorde hon tydligen. hon hoppade glatt i lådan, hela hon, nosade sedan runt och hittade tillslut godisen. över förväntan.

det var vad min kväll bestod av. (:


jag och zansa firade även sju hela månader.


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0