ridtur efter ridtur.

ännu en längre tid med dålig uppdatering, förlåt. ska bättra mig! (:

jag har iallafall haft ett bra lov, har ju haft zansa här - ÄNTLIGEN!

torsdag- brudarna kom hit med bussen ist, sara kom först så vi tog en ridtur på hrund och zansa. myys.

fredag- vaknade upp med tre brudar till, inte varje morgon man gör det. vi klev upp kl sju för att ta en ridtur, vi lånade grannens två hästar så vi skulle kunna rida ut tillsammans. sara stannade dock inne och sov medan jag, victoria och lisa var ut. jag fick låna frimann (hrunds son, hannas mammas häst). fredagen var väldigt lång kändes det som, vi hann med väldigt mycket. jag och lisa tog in hronja, (hrunds treåriga dotter) för att lägga på sadeln för första gången. vi började med att lägga på schabrak och trycka lite, tog sedan en ridgjord och spände. hon var cool lugn. eftersom det gick så otroligt bra så gick vi inte över till sadeln på en gång. nästan alla hästar hade gjort nånting, utom lilla hrund. så vi tog henne i en grimma, satte upp linus på henne och tog en promenad. vi var barnvakt samtidigt. ;)

lördag- ja. det är ju idag det. ska snart ut och fixa med hästarna, ska lägga på hronja sadeln och ta på tränset för första gången. undra hur reaktionen kommer att vara. jag ska börja klickerträna hrund nu när man inte kan rida henne snart, hon behöver ju hålla igång hjärnan iallafall ;) zansa ska longeras i rundkorallen och sen även hon klickertränas.  sen blir det en sväng på akuten... 


vad tycker ni om klickerträning med häst? :)

jag har god erfarenhet av klickerträning då jag tränar min hund med den.



foto från hökbäck tiden, taget av johanna!


Kommentarer♥
Postat av: sara

jag har en positiv inställning till klickerträning för hästar, jag tror att det kommer gynna min träning med luna så vi ska skaffa en klicker och sätta igång snart! :)

2011-11-05 @ 14:29:45
URL: http://sarahannerz.blogg.se/
Postat av: Victoria - Malinsslavar

Jag vill klickerträna Aegir, så jag ska inskaffa mig en klicker och se hur det går! :)

2011-11-06 @ 19:03:01
URL: http://malinsslavar.blogg.se/

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0