några hästminnen med en person.

läsvärt. hanna du är en riktig hästvän!

som ni säkert vet så pratas det en hel del om en tjej vid namn hanna hoflin.

*förra hösten var jag och hanna med på samma klubbmästerskap i österåsen, vi hade då våra förra hästar, (jag hade chaprillo och hon hade kimbo).  vi hade tävlat i fem grenar den dagen. vi två skulle sedan ta och skritta av våra små pownisar i skogen och prata lite. vi skulle ta den långa backen i galopp och sedan skritta ner och tillbaka. när vi kommit upp så sa vi att vi skulle gå vägen tillbaka (vilket vi gjorde också) dvs vi missade prisutdelningen, när vi kom tillbaka hade de flesta redan åkt och hannas mamma var irriterad och ganska orolig. (de var björntid i skogen). i detta område är det absolut ingen mottagning så de fick inte tag på oss heller. vi hade ju självklart mobilerna med oss. det är ett minne jag aldrig kommer glömma!  

*andra gången jag skulle rida hrund var med hanna och hennes lilllla sexåriga ponny nikita, (nikita är riden, men inte "utbildad")   vi skulle ut i skogen, det var varmt och solen sken. så jag tog mig en barbacka tur. mitt ute på ett kalhygge ser jag i ögonvrån nånting som inte går rätt till. -hanna ligger på backen och asgarvar! nikita bara stod där som ett frågetecken och undrade vad som hände. (bock, bock, och hanna låg på backen) i samma ögonblick fick jag en känsla av att jag också skulle ligga där snart, så av världens reflex hoppar jag av självmant och ställer mig på marken. men lika fort så är hanna uppe på hästen igen. snacka om kaos. haha (':

hanna & jag har sedan nåt år tillbaka alltid peppat varandra till saker och ting. när vi båda två förlorade våra hästar (chaprillo & kimbo) av olika skäl med bara nån veckas mellanrum så stod vi vid varandras sida hela tiden. vi förstod hur den andra personen mådde. det var tänkt och planerat att vi skulle tävla tillsammans i somras med våra pojkar, men när det blev ändrade planer på häst så blev det även kaos. vi båda hittade istället en ny häst och vi var på banan igen. vi har gått igenom svåra perioder nu det senaste halvåret, men ändå otroligt roliga och lärorika. vi har tränat & tävlat tillsammans som vi hade planerat, bara det att det blev med två ston istället för valacker. en sak ska du veta hanna, att med dig kan man inte ha annat än roligt! varesig det är med eller utan häst. 

idag ska min lilla flicka zansa (som ni säkert vet) flytta till kallsta, gissa vem som bor granne med mig där? -jo hanna, även kallad tjejen som ska hjälpa mig med zansa nu ett par veckor. 

jag hoppas vi skaffar oss fler minnen, fler galenskaper än vad vi redan varit med om. 
lova mig att beslutet jag har fattat är rätt. en hel vinter av träningar inför vårens tävlingar kommer äga rum med hanna

ni kan inte missa chansen att följa oss på våra bloggar. 

du är en liten nyckel som fick mig att fortsätta ha tanten min.


fina hanna med hennes häst golden eye!


Kommentarer♥
Postat av: Hanna

awww :')

började gråta nästan.

Självklart så ska flera minnen o galenskaper bli till!



kram på dej vännen, du vet att jag alltid finns vad som än händer! <3

2011-10-28 @ 22:10:29
URL: http://vastergardensgoldeneye.blogg.se/

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0