nu är tessan pepp!

nu jäklar är jag på hugget!  (:

igår var jag i stallet i x antal timmar, petra & pappa kom och hämta alla saker förutom fodret och transport utrustningen. imorgon åker vi dit! 
men innan de kom så tog nora ut chaprillo för en liten ridtur på plan och då blev zansa stressad. så för att lugna ner henne tog jag med mig henne ner också, jag tänkte longera henne och arbeta lite från marken. det uppskattades. hon var otroligt uppmärksam på vad jag gjorde hela tiden, det kommer upp bilder imorgon typ. (kabeln är hos pappa)

eftersom zansa har stått i snart fyra veckor så ska jag nu sätta igång henne på nytt när vi landat i kallsta, ska börja med en hel del longering/promenader och markarbete. korta stunder men många. ska sedan komma igång med klättring och skrittarbete.

eftersom inte hanna har någon häst nu under en månad så tänkte jag att hon skulle få hjälpa mig att motionera min tjej lite. det passar ju utmärkt att både zansa och hrund bara ska skritta nu till en början (hrund bär ju bebis is magen :) hoppas på ett bra lov tillsammans med mina flickor (:

nu är tessan pepp för ridningen igen, hoppas bara det håller i sig!


bild från igår.

Kommentarer♥
Postat av: SHUNi- hästblogg

Din blogg är superfin! Hjälp mig att bestämma vilken häst jag ska ha på hoppträningen ikväll!? :)

2011-10-27 @ 11:42:13
URL: http://shuni.blogg.se/

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0