förstår ni?

godmorgon världen

förlåt för dålig uppdatering igår, men hade lite fullt upp hela dagen.
det började med att kliva upp kl. 7, varför?
för att åka till stallet och sen åka på träningstävling. :)  först kom sara, min fotograf ;). sen åkte vi till stallet, tog in zansa, ryktade henne ren och flätade inför tävlingen. sen kom pappa & petra och hämtade oss, vi åkte till österåsen och där började det roliga!

i uppvärmningen var hon ganska stel i höger sidan, men blev mjukare och mjukare då vi började värma ganska tidigt, så vi hade gått om tid på oss. vi började med att hoppa 60, det gick bra och vi fick rosett. sen var det ny bana och vi skulle starta på 70cm, det gick mindre bra. på tredje hindret blev zansa ganska nervig och studsig så jag for av, (ni kan glädja er med att det kommer bilder ikväll eller imorgon) jag blev svimfärdig, blev helt blank och vit i färgen och tappade andan.  petra fick motionera hästen sen en stund medans jag fick i mig juice och en smörgås. jag fick mer och mer ont i ryggen så jag hoppade inte upp på en gång.
när alla klasser var klar och banan var påväg att plockas bort då tog jag och zansa några skutt, det gick så sjukt bra. vi hade en bra rytm i galoppen och samspelet mellan oss då har jag aldrig varit med om förrut. det var så himla härligt och jag fick jäätte mycket beröm från lotta, (min "insturktör")

bilder kommer, jag lovar! ;D


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0