det blir som man gör de till

ååh vilken billig häst jag hade idag, fast jag har bara mig själv att skylla... det är nog inte förrän nu som jag verkligen förstår vad som är problemet till zansas barnsligheter, det är mina negativa & stressiga tankar + hennes överskottsenergi.

idag kände jag verkligen vad påverkad hon blir av allt som rör sig i mitt huvud. ett exempel: vi skulle skritta upp för en backe där vi skenade i söndags. innan backen så tänkte jag endast sånt som "ta det lugnt nu zansa", "du får inte springa iväg", "sluta" osv.. hon dansar runt nästan mer än vanligt. men när vi kommer fram till backen så sätter jag mig tungt ner i sadeln, lirkar lite i tygeln för att få henne i en korrekt och stadig form & sedan tänkte jag bara "skritta", "nu tar vi det lugnt", "andas tessan".. vet ni vad hon gjorde? :o

hon skrittade långsamt!

när vi kom upp för backen så tänkte jag bara att jag ville hem till stallet, jag var hungrig, less & framför allt väldigt orolig över lite saker. så hon började dansa igen..

när vi kom fram till ridplan så syntes det så väl att zansa var stressad inifrån, hela hon darrade & var riktigt skärrad.
så för att tagga ner oss båda & sluta när det går bra så skrittade vi av inne på ridplan. -det kändes bättre sedan!

det är nog mitt tankesätt & mitt liv jag ska ta tag i innan jag börjar rota i vad som rör sig i hennes huvud..

nog om det. nu är klockan 23.20 och jag ska slå igång ponnyakuten. vi hörs imorgon! (:


Kommentarer♥
Postat av: Denise

självklart kommer jag fortsätta läsa din blogg! kram:)

2012-02-15 @ 23:58:34
URL: http://amazinghorze.blogg.se/
Postat av: Lisa

sv: vad du är gullig :')<3

2012-02-16 @ 06:10:19
URL: http://aaasil.blogg.se/
Postat av: louie

Vilken tur att zanssa står stallad hos oss så du kan ängna dig åt familjen. och kan vara hemma i häggenås utan att behöva känna att du måste åka till henne. skulle ju bli mycket mindre tid till mamma roger o bröderna om hon stod i något annat stall dit du var tvungen att åka VARJE dag. kram

2012-02-16 @ 10:24:04

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0