helt vanlig helg

vaknade upp hos hanna, tog mig sedan över gärdesgården (staketet) och in i stallet. där väntade zansis på att få komma ut och springa lite, kan ju märka ordet springa lite då.. för det var det hela ritten bestod av. hade sällskap av marie & maarit på varsin islandshäst, och när de skulle tölta då bestämde sig zansa för att galoppera lite samlat bakom, eftersom hon inte kunde trava lika fort som dem.. jadu, hon galloperade läänge, men hon tyckte det var super kul! dock var jag vääldigt slut i armarna efteråt då jag lätt glömmer bort att bromsa upp henne med min mage osv.. hade rött mycket mjölksyra på slutet.

självklart så räcker det ju inte med en ridtur utan det blev två, jag tog mig upp på hronja och hade petra till hjälp som höll i grimskaftet. det gick suuperbra! hon börjar lyssna riktigt bra på framåtbjudning & skänkeln nu. -det går riktigt fort framåt! (:


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0