i taket lyser stjärnorna

känns som att jag kommer bomba alla inlägg med positiva rader hela tiden, för jag mår kanoners!
det var längesedan som allt kändes såhär. men nu får jag äntligen ta del av den känslan igen!

i morse vaknade jag rätt så tidigt, runt halv tio. men tanke på när jag gick & lade mig. gjorde mig klar för en dag med de fyrbenta. när jag kom till kallsta så stod hästarna på kö för att få komma in, zansa tycker verkligen inte om snö ovädret som var idag. hon skulle hellst vela krypa in i sitt lilla skal (täcke) men hela halsen & huvudet om hon så hade kunnat. medan hon stod inne & vilade & åt lite mat så tog jag ut hronja en sväng.

idag longerade jag henne, det gick strålande! hon är så social av sig, så vid de tidigare tillfällena vid longering har hon varit  mer inne i mitten än ute på spåret, men idag var jag väldigt snabb med att korrigera henne så hon gjorde rätt, och hon förstår mer & mer nu, vilket är väldigt kul! sedan tog vi lite klicker träning. tränade "stop", "backa" & framåtbjudning, dvs "smacka".. hon är pigg & framåt och hon verkar förstå mer och mer vad det är vi håller på med osv. det är så kul att få vara med & jobba henne från marken. tack petra!

visst är hon pigg & framåt, men när man väl vill att hon ska öka takten från skritt då är hon något seg, eller ja. väldigt seg. men håller på att klura på lite övningar som vi ska prova på & se vilken som är bäst för just henne så det blir rätt från början :) nog om det.

zansa fick även hon träna huvudet idag, mest stanna, på avstånd & lite följsamhet. hon var rätt så seg så jag krävde inte så mycket mer än hennes uppmärksamhet. & det gick hon med på.

kvällen avslutades med en promenad & trevligt skitsnack med jossan, vilket vi ska börja morgondagen med också.


en bild från dagen, finns fler. men då varken datorn eller mobilen vill vara min vän ikväll så återkommer jag med bildbomber! (: med andra ord så får du hålla utkik! :)


Kommentarer♥
Postat av: Nora

lilla sötisen

2012-01-30 @ 09:07:49

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0