a day to remember

eftersom gårdagen var lite dyster, med tanke på begravningen som jag var på så blev det inte många inlägg under dagen. jag skippade datorn hela dagen helt enkelt..

men så till denna dag.

klarvaken klockan 7, grett! not.. tänkte ta tag i renskrivning av lite skolarbete, men det tyckte inte datorn.. morgonen gick och helt plötsligt var det klart för de här i kallsta att åka in till stan, så jag tog mig en sväng ut i stallet för att se ifall zansa kanske ville komma ut. -klart hon ville! (:

det blev en lång uteritt idag, alla gångarter. ibland var vi väldigt oense, och jag fick inte alls hennes uppmärksamhet. hon var i sin egen värld. antingen var bara två ben i backen, eller så gick de kors och tvärs i trav över vägen mm.. det är inte alltid man kommer in i hennes lilla "bubbla" för att distrahera henne med annat när hon väl har bestämt sig för att explodera, vilket resulterar i fullgalopp.. 

jaja, hon fick inte som hon ville iallafall. jag satte mig bara ner, tänkte på att andas & pratade högt för mig själv om allt annat än ridning. -vi skrittade heela vägen hem, upp för race backen till åh med. då blev mattis glaad! (:

nu inväntar jag bara jossan för en långpromenad, sedan blir det mockning & utfodring av alla tjugo hästar (är ju hästvakt åt grannen idag) osv. men vi hörs ikväll :)


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0