presentation av zansa.

cazzandra, även kallad zansa & strumpan är ett korsningssto halvblod & arab. hon är brun i färgen med vit halvstrumpa & snopp. 
med sina 22år har hon energi & vilja så det räcker och blir över. hon är utbildad msv dressyr & placerad 130cm i hoppning. hon är med andra ord en läromästare!

vi träffades första gången den 13 mars 2011 & den första april skrev jag på ett fodervärdskontrakt.

till en början var hon hemsk. hon var bestämd och hennes egen "ledare". stressad & ofokuserad var bara förnamnet. zansa hade överskottsenergi som hon inte visste hur hon skulle göra sig av med på något annat sätt än att bråka med ryttaren.. hon var expert på att dansa runt på uteritter, galoppera på stället och göra skänkelvikning i trav längs vägen var våran vardag. hon var rabiat...

nu, ett år senare, jag kan räkna på fingrarna hur många gånger jag tvivlat på oss, men antalet gånger som jag sagt att jag älskar henne finns det inte siffror till.

nu är hon en helt annan häst & glädjen jag känner när jag inser att det är jag som fått henne till det positiva, är enorm.


Kommentarer♥

Tack för att du vill kommentera!:

Namn:
V.I.P

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0